Kingi mälestusi ja emotsioone – parfüümiga
Parfüüm ei ole vaid hea lõhn, see toob ka esile mälestusi ning loob erinevaid emotsioone, omades väga suurt mõju Sinu vaimsele ja füüsilisele poolele.
Lõhnasid on kasutatud läbi aegade ning paljudes kultuurides erinevatel põhjustel. Olgu selleks rituaalid, pühitsemine, halva lõhna peitmine, matused, pulmad jm. Üks esimesi teadaolevaid parfüümi tootjaid pärineb Mesopotaamiast- naiskeemik Tapputi, kes filtreeris erinevaid taimeosasid läbi õlide.
Aegade algusest saadik on parfüüm olnud oluline staatuse sümbol, selle muutust näeme alles tänapäeval, kui parfüüm on lihtsasti kättesaadav igaühele. Ka parfüümide kasutamisviis on mingil määral muutunud, kuid alatiseks jääb tõsiasi, et parfüüm toob endaga esile palju mälestusi ning emotsioone.
Sellest räägib ka Dr. Rachel S. Herz´i 2016 aasta artikkel, kus ta ütleb, et Sinu aju mäletab teatud aroome ning tihtipeale suudab ka meenutada, kus Sa neid varem tundnud oled. Meeldivad mälestused mõjutavad meie emotsioone positiivselt, olles vaimsele poolele heas mõttes stimuleerivad. Lisaks on lõhnal võime meid rahustada, rõõmsaks muuta, mälu värskendada, ergutada või und soodustada. Seetõttu on parfüümi kinkimine enamat, kui vaid ese kellegi kapil.
Milline on parfüümide ajalugu?
Parfüümi nimi tuleneb ladina keele sõnast ´per fumus´ mis tõlgendub kui ´läbi suitsu´. 1200 eKr Mesopotaamiast pärit Naiskeemik Tapputi on esimene teadaolev parfüümide tootja. Peamiselt kuningakojale parfüüme loonud Tapputi pressis taimeosasid ning filtreeris neid läbi õlide.
Egiptlaste jaoks oli õli baasil parfüüm osa igapäevaelust ja ka -surmast. Parfüüm oli ka väga oluline staatuse sümbol. Seda kasutati rituaalidel, palvetamisel ning pühitsemistel. Induse tsivilisatsiooni ajast on leitud märkeid esimestest ´Attar´ tüüpi parfüümide destilleerimisest. Roomas ja Kreekas hakati esiti roosivett kasutama, et halba lõhna avalikes kohtade peita. Neil aegadel olid peamised toormaterjalid erinevad vaigud ning taimsed osad.
Islami kultuurid andsid väga suure panuse tänapäeva parfüümimaailma arenemisse. Läbi nende teadmiste ning materjalide jõudis meile teadaolev parfüüm Euroopasse 14. sajandil. Prantsusmaast sai Euroopa parfüümikeskus – Grasse piirkonda peetakse siiamaani parfüümi pealinnaks. Kui vanal ajal peeti parfüümi staatuse sümboliks ning seda said endale lubada vaid peamiselt kõrgemast seisusest inimesed, siis täna on parfüüm kõigile kättesaadav ning kasutatavate toormaterjalide rohkuse tõttu leidub midagi igale maitsele.
Kuidas kinkida parfüümi?
Parfüümi kinkimine võiks olla võimalikult personaalne. Kõige lihtsam on kinkida parfüümi inimesele, kelle soove Sa hästi tunned. Selleks parfüümiks võib olla miski, mida kingisaaja juba kasutab või hoopis midagi, millega on tal teadaolevalt minevikust häid mälestusi.
Erinevad aroomi komponendid mõjuvad meie vaimule ja meelele stimuleerivalt. Kui soovid kinkida näiteks rahulikku meelt ning paremat und, siis vali midagi, mis sisaldab endast näiteks lavendlit, kummelit, apelsini, sandlipuud või roosi. Kui kingisaaja vajab hoopis mälu ergutamist ning värskendust, siis näiteks piparmünt, rosmariin, tsitruselised või püha viirukipuu.
Christian Dior Joy on parfüüm, mille nimi ütleb juba kõik. Parfüüm sisaldab endast tsitruselisi, muskust, jasmiini, roosi, vanilli ning sandlipuu noote. Kõik need aroomi komponendid suudavad meie meelt stimuleerida ning muuta meid rõõmsamaks.
Kinkides parfüümi pea oluliseks eeltööd. Ära kingi oma lähedasele inimesele teatud parfüümi ainult sellepärast, et see on antud hetkel kõige populaarsem. Võta arvesse tema eelistusi ning vajadusi, sest kinkides parfüümi ei kingi Sa vaid eset kellegi kapil, vaid ka emotsioone ning mälestusi.