Üle €100 tellimus = Tasuta tarne

Kuidas oma immuunsüsteemi tugevana hoida?

Sinu immuunsüsteem on tugev sisemine jõud väliste rünnakute vastu, seetõttu peaks selle tugevana hoidmine olema prioriteet, et keha saaks efektiivselt nende välismõjude poolt tekitavate haiguste vastu võidelda. Tegurid nagu suitsetamine, alkohol, nakkushaigused, vähene uni, vale toitumine, stress, antibiootikumikuurid ja raske füüsiline või vaimne koormus nõrgestavad meie immuunsüsteemi pidevalt. Immuunsüsteemi tugevana hoidmisel on palju Sinu enda ära teha, vähendades nende tegurite olemasolu enda elus võimalikult palju.

Tihe külmetushaiguste põdemine, kõrgenenud stressitase ning pidev väsimus on ühed esimestest märkidest, et immuunsüsteem on nõrgenenud. Et immuunsüsteemi uuesti üles ehitada, ei piisa vaid toidulisanditest ja vitamiinidest –  peamiselt on vaja teha muudatusi elustiilis.

 

Millised märgid võivad viidata nõrgenenud immuunsüsteemile?

 

  1. Tihe külmetushaiguste põdemine

Täiskasvanute puhul on normaalne aasta jooksul 2-3 korda külmetushaiguseid põdeda. Tihedam haigestumine või nende pikk kestus võib viidata sellele, et immuunsüsteem on hädas selle vastu võitlemises.

  1. Pidev väsimustunne

Kui Sinu unerežiim paistab olevat korras, kuid tunned end siiski pidevalt uimase ning väsinuna, võib see olla märk immuunsüsteemi nõrkusest. Sinu keha hoiab energiat kokku immuunsüsteemi toitmiseks, et see jõuaks efektiivsemalt välismõjudega võidelda.

  1. Probleemid seedimisega

Uuringud näitavad, et ligi 70% immuunsüsteemist asub seedetraktis. Seal elavad kasulikud bakterid ning mikroorganismid kaitsevad Sinu kõhtu infektsioonide eest ning toetavad immuunsüsteemi. Pidev kõhukinnisus, kõhulahtisus või gaasid võivad anda märku sellest, et immuunsüsteem laenab energiat seedesüsteemilt.

  1. Põletikulised haigused

Kui võitled pidevalt põletikuliste haigustega nagu näiteks kõrvapõletik, kopsupõletik või põskkoopapõletik ning pead seetõttu tihti antibiootikumi kuuri läbima, võib see tähendada, et Sinu immuunsüsteem ei suuda ise piisavalt kahjulike mõjude vastu võidelda.

  1. Lööbed nahal

Nahk on esimene kaitsekiht kahjulike pisikute vastu. Sügelev, kuiv, valulik ja punetav nahk on sagedased põletiku märgid, mis annavad märku, et Sinu immuunsüsteem ei tööta täisvõimsusel.

 

Kuidas saaksin oma immuunsüsteemi tugevdada?

 

Immuunsüsteem on keeruline süsteem ning vajab efektiivseks töötamiseks tasakaalu. Immuunvastuse ehk organismi kaitsereaktsioonide keerukuse kohta ei tea isegi teadlased veel kõike, kuid uuringud toitumise, treeningu, vanuse, vaimse stressi ja teiste tegurite mõjudest immuunvastusele on pidevas töös. Oma elustiili muutmine on esimene asi, mida oma immuunsüsteemi toetamiseks ise ära teha saad.

  • Ära suitseta
  • Lisa toidulauale rohkelt puu- ja köögivilju
  • Vähenda suhkru tarbimist
  • Liigu piisavalt
  • Hoia normaalset kehakaalu
  • Kui jood alkoholi, tee seda mõõdukalt
  • Joo piisavalt vett
  • Maga piisavalt
  • Pese piisavalt käsi
  • Vähenda stressi

Ka parima tahtmise juures ei ole meie eluviis ning toidulaud ideaalne, seetõttu peab vajadusel organismile andma lisatoitaineid. Tihti annab keha toitainete puudusest märku, kuid alati ei ole lihtne neid ise märgata ning kindlaks teha. Kas ja milliseid toitaineid organism juurde vajab, saab arsti abiga kindlaks teha.

Peamised immuunsüsteemi turgutavad vitamiinid ja toidulisandid on näiteks C-vitamiin, mis aitab ennetada viirushaiguseid ja külmetust, on vajalik sidekoe arenguks ja haavade paranemiseks.

 

C-vitamiin + D3 vitamiin – efektiivne vedel vitamiinijook

 

  • sisaldab lisaks C-vitamiinile ja D3 vitamiinile ka tsinki
  • keha kasutab vedelal kujul ekstraktidest kuni 98%
  • tugevdab immuunsüsteemi, parandab raua imendumist, ennetab külmetushaigusi

D-vitamiini puudus organismis võib suurendada haigestumisriski. Eesti vähese päikese tõttu peame me tihtipeale D-vitamiini juurde võtma. Kas ja kui palju Sina seda vajad, teeb kindlaks arst. Tsinki ei suuda meie keha ise toota ega kaua säilitada, mistõttu on vaja seda saada toidust või toidulisanditest. Piisav kogus organismis toetab immuunsüsteemi, aidates ennetada külmetushaigusi. Probiootikumid moodustavad soole seinale kaitsekihi, aidates suurendada soolestiku vastupanuvõimet kahjulike bakterite tõrjumiseks. Pro- ja prebiootikumide tarbimine on immuunsüsteemi toetav.

Kui kahtlustad, et toitumine ei varusta Sinu organismi piisava koguse mikrotoitainetega, siis lihtsaim viis on tarbida multivitamiine, mille koostis on loodud üksteise imendumist toetama ning mille igapäevased kogused on täpselt paika pandud. Stressirikkal perioodil toeta oma immuunsüsteemi rohkem, sest stress nõrgendab seda ning muudab Sind haigustele vastuvõtlikumaks.

All categories:
Hammaste valgendamine (19)Kasulikku lugemist (180)Näohooldus (2)Suuhügieen (4)Vitamiinid (9)

Üle €100 tellimus = Tasuta tarne

Search