Üle €100 tellimus = Tasuta tarne

Kuidas oma nahka tervislikuks päevitamiseks ette valmistada?

Kauaoodatud suvi on nüüd juba käega katsutav. Päikeselised suvepäevad on pikemad, need varustavad Sind energiaga ning täidavad keha serotoniiniga, hoides seeläbi meeleolu positiivsena. Suur osa meie kehale vajalikku D-vitamiini on võimalik päikesest kätte saada, seda ka naha heaolu silmas pidades.

Pikaaegne päikese käes viibimine ilma eelneva ettevalmistuse ning päikesekaitseta võib aga naha tervisele väga halvasti mõjuda ning pöördumatuid tervisekahjustusi ning enneaegset vananemist tekitada. Päikese võtmiseks eelnevalt õigesti ette valmistatud nahk saavutab kauni jume kiiremini, vähendades tänu sellele Sinu päikese käes viibimise aega.

 

Mis toimub Sinu nahas päikese käes viibides?

 

Naha päevitumine on naha loomulik kaitsereaktsioon UV-kiirguse kahjuliku mõju eest. Selleks, et kahjulikud päikesekiired ei saaks meie nahabarjääri läbida, hakkab nahk tootma melaniini – see on pruun pigment, mis blokeerib UV-kiirguse imendumist sügavamale nahka, kaitstes nii Sinu olulisi rakke. Melaniin on see, mis muudab naha pealtnäha päevitunuks. Mõningatel inimestel on loomupäraselt nahas rohkem melaniini, mistõttu on see ka päikesele vähem tundlik.

Kui Sinu nahk on päikese suhtes tundlikum, Sa viibid päikese käes liialt kaua või ei ole eelnevalt nahka piisavalt ette valmistanud, võid silmitsi seista päikesepõletusega, naha enneaegse vananemise või isegi nahavähiga. Mõningad neist mõjudest on pikaajalise tekkega, päikesepõletus võib aga väga kiiresti tekkida.

Päikesepõletuse korral on naha pealmine kiht saanud piisavalt palju kahjustada ning nahale tekib punetus või isegi villid. Punetav nahk on sügelev, tundlik ja valulik ning võib ajapikku isegi maha kooruda, kui keha üritab kahjustunud rakkudest lahti saada.

Selleks, et võtta päikese nautimisest viimast samal ajal oma nahka kaitstes, on oluline teada, kuidas nahk ette valmistada ning mil viisil seda päikese käes eest maksimaalselt kaitsta.

 

Kuidas nahka päikese käes viibimiseks ette valmistada?

  • Naha koorimine

Nahka koorides eemaldad sellelt surnud naharakud ning kaunis jume tekib kiiremini, vähendades seeläbi Sinu päikese käes viibimise aega. Lisaks püsib eelnevalt kooritud nahal päevitus ühtlasem ning kauem. Kehakoorijaid ei tohiks kasutada rohkem kui 1-2 korda nädalas ning soovitatavalt võiks seda teha enne päevitamist.

  • Naha niisutamine

Piisav naha niisutamine on selle tervise heaks väga oluline. Päikese käes viibimisele eelnevalt võiks naha niisutamisele eriti rõhku panna, sest päike kuivatab nahka veelgi. Ka pärast päevitamist niisutamine on oluline, et nahka rahustada ning seda rikkalikult toita. Selleks võiks valida selliste koostisosadega kreeme, mis nahka eriti rahustavad ja toidavad.

  • Päikesekaitsevahendid

Päikese käes viibimisel- olgu eesmärgiks päevitumine või lihtsalt ilusa ilma nautimine, on oluline enda nahka vastava SPF kaitsekreemiga kaitsta. Üldiselt on soovituslik nahale kanda miinimum SPF 20 faktoriga päikesekaitsevahendit 20 minutit enne päikese kätte minemist.

 

Siinkohal on oluline meeles pidada, et kreemi tuleb iga paari tunni tagant uuesti nahale kanda. Kui toimub rohke higistamine või puutud kokku veega, siis tuleb samuti kreemi uuesti nahale kanda. Võimalusel naudi päikeselist ilma rohkem varjust või kanna pikki õhulisi riideid ning peakatet, et vältida päikesepistet.

Esmakordsel päevitamisel on eriti oluline piiri pidada. Pigem harjuta oma nahka järk-järgult, et päikesepõletust vältida. Püüa päikese käes viibida väljaspool keskpäevast aega- ca kell 10-16. Pärast päevitamist kanna nahale rikkalikku kreemi. Head koostisosad, mida valida on näiteks – aloe vera, keramiidid, pantenool, hüaluroonhape ja niatsinamiid.

All categories:
Hammaste valgendamine (19)Kasulikku lugemist (180)Näohooldus (2)Suuhügieen (4)Vitamiinid (9)

Üle €100 tellimus = Tasuta tarne

Otsi