swedish nutra vitamiinid ja toidulisand

Sile nahk, tugevad luud ja kollageen – kuidas nad seotud on?

Sile nahk, tugevad luud ja kollageen – kuidas nad seotud on?

Kollageenist räägitakse kui imerohust mis aitab vananemise vastu. Mis see kollageen siis on ja miks me seda võtma peaksime? Kollageen on valgu molekul, mis on lühidalt öeldes valk. See on inimkeha kõige tähtsam valguelement, mida leidub luudes, lihastes, nahas, kõõlustes ning seetõttu on selle tähtsus väga oluline. Ligi 30% valkudest on kollageen.

Meie keha vananemisprotsess algab juba umbes 25 eluaastast. Meie organismis hakkab kollageen lagunema ja keha ei suuda uut kollageeni enam nii palju juurde toota. Ilmnevad esimesed vananemistunnused, nahk muutub õhemaks, on märgata kortsude teket, tselluliit tuleb paremini välja, juuksed muutuvad elutuks, küüned murduvad kergemini ja liigesed ja kõõlused muutuvad jäigemaks ja võivad hakata tekitama valu. Kollageeni võttes aeglustub see protsess ning näiteks püsib sile nahk.

Kollageen on, kui liim kehale, mis aitab kõike n.ö. koos hoida ja aitab ära hoida nende protsesside kiiret kulgu. Kollageeni nimi pärineb kreekakeelsest sõnast kolla, mis tähendabki tõlkes liimi.

Mis kiirendab kollageeni lagunemist meie kehas?

Kui umbes peale 25 eluaastat hakkab taanduma sile nahk ning meie keha enam vajalikus koguses kollageeni juurde ei tooda siis on siin ka tegureid, mis lõhuvad kollageeni veel kiiremini. Kui neid tegureid piirata või protsessi aeglustada siis saame ka kaitsta oma kollageeni hulka kehas.

Üks teguritest on suhkur ja rafineeritud süsivesikute liigne tarbimine. Nimelt vähendab suhkur kollageeni struktuuri elastsust, ning tänu sellele meie sile nahk hakkab muutuma kortsuliseks. Samuti vähendab suhkur naha loomulikku parandusvõimet.

Teine suur kollageeni hävitaja on päevitamine ja solaariumist saadud ultraviolettkiirgus. Kindlasti tuleks kasutada kaitsekreeme, kui viibite päikese käes. Noorena ei tundu see nii vajalik, aga kui hävitame palju oma kollageeni päikese käes siis kolmekümnendates märkame oma nahal juba kortsukesi.

Suitsetamine – üks suurimaid kollageeni hävitajaid

Suitsetamine kahjustab oma mürgiste sisse tõmmatavate ainetega kollageeni, rikub meie jumet ning tänu millele meie sile nahk muutub millekski muuks. Suitsetamine kahjustab ka naha niiskustaset ja verevarustust. Samuti hävitab suitsetamine palju ka keha vitamiine.

Millisest toidust me saame kollageeni?

Näiteks liha, kana, veis, hirv jne. Samuti ka rupskid. Looma luudest keedetud puljongis on kollageeni sisaldus väga suur, kui keeta puljongit vanarahva õpetuste järgi. Paljudes lõunamaades kasutavad naised seda nippi tänaseni. Puljongit keedetakse terve öö ja tarbitakse iga päev. Suure kollageeni sisaldusega on ka kanajalad, lõunamaa naiste seas ka väga populaarne. Eestist rändavad kanajalad Hiina, kus neid kasutatakse samal eesmärgil – tõsta keha kollageeni taset.

Teine hea allikas on kala. Nende puhul on kollageeni elemendid väiksemad ning tarbides kollageeni tooteid, mis on tehtud kalast imendub see toimeaime paremini. Samuti on väga hea ka kala peast ja luudest keedetud puljong.

On ka toiduaineid mille söömine aitab soodustada kollageeni tootmist. Näiteks punast värvi puuviljad ja köögiviljad, c-vitamiini sisaldavad puuviljad, kõrge väävlisisaldusega toiduained nagu, seller, kurk, banaan, sibul, tofu. Samuti ka kuivatatud puuviljad nagu pähklid ja mandlid.

Kõik need nipid aitavad kaasa sellele, et tõsta ja hoida kehas kollageeni taset, kuid kahjuks siiski ainult sellest ei piisa, kui soovime, et sile nahk püsiks ka elastne ja prink. Alates 25 eluaastast oleks siiski soovituslik juurde teha kollageeni kuure.

Oleme Teie jaoks valinud välja Swedish Nutra kollageeni joogid. Vedelal kujul kollageen imendub meie kehas kõige paremini. Kollageeni on kõige parem võtta hommikuti umbes 20-30 minutit enne hommikusööki, et ta jõuaks imenduda meie kehasse. Kollageeni võib võtta kogaeg või teha aastas näiteks kaks kahe kuulist kuuri.

Meie valikust leiate kaks kollageeni jooki. Üks kollageen jook mis on saadud kalast ja teine loomne. Kui teie keha omistab vitamiine raskelt siis soovitame valida kollageeni, mis on tehtud kalast, kuna see imendub kehasse paremini tänu väiksematele kollageeni elementidele. Loomset kollageeni tehakse tehakse suurematest luudest ja nahast.

Jooki tuleb tarbida igal hommikul enne hommikusööki üks topsiku täis, 30 päeva järjest.

Jaga seda postitust

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga