tsink

Tsink ja viis vajalikku toidulisandit ilma milleta talvel ei saa

Tsink ja need toidulisandid aitavad teid talvest tervelt läbi

Tsink – koroonaviiruse ennetamiseks hea abimees

Tsink on sageli tähelepanuta jäetud mineraal, millel on palju olulisi eeliseid. Tsink toetab õiget immuunfunktsiooni, silmade tervist ning söögiisu, maitse ja lõhna reguleerimist. Tsink vastutab ka superoksiiddismutaasi (SOD) tootmise eest, millel on oluline roll meie keha kaitsmisel vabade radikaalide kahjustuste eest. Meestel võib see mineraal olla eriti kasulik, kuna tsink aitab toetada tervet eesnäärmekudet, seemnerakkude liikuvust ja testosterooni tootmist.

Tsink aitab kaitsta ülemisi hingamisteid luues kaitsekihi ning aitab hävitada ka viirusosakesi. Ta on oluline ka teie immuunsüsteemile, kuna aitab kehal koordineerida ning stabiliseerida võitlust infektsioonide ning viiruste vastu. On teaduslikult tõestatud, et tsingi manustamine tavapäraste külmetus- ning viirushaiguste puhul aitab leevendada haiguse sümptomeid ning selle pikkust. Selleks sügiseks ning talveks oleks kindlasti oluline omale varuda koju Tsinki ning läbida mõned kuurid.

D vitamiin

D vitamiin on talvehooajal hädavajalik vitamiin. See saadakse peamiselt otsese päikesevalguse käes olles. Külmal pimedal talvel võib see aga raskeks, kui mitte täiesti võimatuks, muutuda. Seal tulevad mängu D vitamiini kapslid või muud toidulisandid. See toitaine aitab kaasa luu tugevusele, aitab kaltsiumi imendumisel ja soodustab positiivset meeleolu. Hiljutised uuringud on isegi näidanud, et D vitamiin aitab kaitsta keha koroonaviiruse vastu. D vitamiinil on 3 osa, mis tekitavad sageli segadust. Paljude D vitamiini purkide peal on “D3” kirjas. See lihtsalt näitab, et D vitamiin pärineb looduslikust allikast, erinevalt sünteetilisest analoogist, mida on kujutatud kui D2 vitamiini.

D vitamiin on rohkelt neil olemas kellel on õnn elada kliimas, kus talv tähendab aeg-ajalt öösel tuulejakki või kapuutsi. Enamuse jaoks pole see siiski reaalsus. Talv võib olla karm ja parima tervise säilitamiseks on oluline ette võtta mõned ennetavad meetmed seni kuni ootame ärevusega kevade saabumist. Nendel Eesti jääkülmadel kuudel on hädavajalik tervislikult toituda, vitamiinide tasemeid hoida ja palju puhata – ei tohi unustada ka oma mineraalide tasemeid kontrollida, näiteks nagu tsink. Lisaks võivad vitamiinid ja toidulisandid olla suurepärane võimalus tagamaks, et te selle hooaja vigastusteta ja hea tervisega läbite.

Leedrimari – Sama nagu Eesti Aroonia

Leedrimari, inglise keeles Elderberry, (Sambucus nigra), mida tavaliselt nimetatakse sambucuseks, on mari, mida tavaliselt leidub Põhja-Ameerika ja Euroopa soojemates piirkondades. Kuuldavasti nimetas Kreeka “meditsiini isa” Hippokrates Leedripuud paljude funktsioonide tõttu oma “ravimikarbiks”. Tegelikult on Ameerika Ühendriikide põllumajandusministeeriumi andmetel mustade leedrimarjade antioksüdatiivne võime maasikatest, jõhvikatest ja mustikatest parem. Mõni teelusikatäis musta leedrimarju võib aidata teil enda tervist aidata väga hästi hoida seni kuni kevad lõpuks särab.

Leedrimari ning ka aroonia on tõestatud, et need aitavad vähendada turset, võidelda põletikega ja tugevdavad immuunsust. Piiratud uuringutes on leitud, et leedrimari leevendab gripi sümptomeid, nagu palavik, peavalu, kurguvalu, väsimus, köha ja keha valud. Kasu näib olevat suurim, kui seda alustatakse 24–48 tunni jooksul pärast sümptomite tekkimist.

C vitamiin – alati vajalik

Talv on meie sõbra C vitamiini abiga palju talutavam. C vitamiin on võimas antioksüdant, mis kaitseb vabade radikaalide kahjustuste, kemikaalide ja saasteainete eest, mis võivad meie keha rakke kahjustada. Tsink on paljuski oma olulisuselt sarnane C vitamiinile – ta tekitab kaitsekihid. C vitamiini on korraliku toitumise ja menüüga lihtne saada. Tsitrusviljad, marjad, kiivi, ananassi ja maasikad on mõned parimad C vitamiini allikad. Kui need toitaineterikkad toidud ei kuulu teie menüüsse, saate C vitamiini täiendada mitmesugustes vormides – alates maitsvatest näritavatatest kommidest kuni vedela vitamiinijoogini. Viimane neist on kõige parem, kuna Swedish Nutra C Vitamiin vedelel kujul imendub kehasse kõige paremini. See on korduvalt teaduslikult tõestatud, et vedelad vitamiinijoogid on kordades efektiivsemad ning võimsamad. Ärge enam tablette tarbige!

tsink ja c vitamiinE vitamiini õli

Kui kannatate jahedama ilmaga kuiva, ketendavat nahka, võib E vitamiini õli olla suurepärane täiendus teie isikliku näo- või nahahoolduse rutiinile. Kuigi see pole teie tüüpiline toidulisand ega vitamiin, annab see õli võimsa annuse E vitamiini, mida kasutate paikselt – nagu ka kehakreem. Seda segatakse sageli teiste õlidega (mandel, aprikoos, avokaado, päevalill jne), millel kõigil on terve naha edendamiseks palju erinevaid aineid ning mõjusid. Lisaks sellele, et E vitamiini õli on suurepärane niisutaja, on see ka antioksüdant, kaitstes meie nahka vabade radikaalide ning keskkonnas olevate kemikaalide kahjustuste eest.

Probiootikumid – Dr Ohhira fantastilised lisandid

Öeldakse, et tervist hakkab kõhust. Kõik, mida sööd peab olema sulle kasulik ning sinu kõht on see, mis võtab toidust välja hea ning eemaldab mitte kasulikku. Magu lagundab toidu ning kõik vitamiinid, mineraalid ja muud kasulikud ained suunatakse kehasse. Kaasaarvatud ka kõik ülalmainitud vitamiinid ja toidulisandid. Probiootikumid on need head bakterid, mis aitavad teie soolestikul terve püsida, arstid ütlevad pidevalt, et neid pole mitte kunagi piisavalt. Toidud, mis aitavad seedimisele ja soolestiku heale tervisele kaasa on kindlasti hapendatud tooted nagu hapukurgid, hapukapsas, keefir ja muud taolised. Dr. Ohhira probiootikumid on ühed maailma tunnustatuimad ning ka Eestis võitnud meeletus koguses auhindu. Meie e-poes on need teie tervise jaoks kenasti olemas.

Nüüdseks on juba teada, et koroonaviirus mõjutab halvemini ka inimesi kellel on soolestiku või seedimis probleemid seega on kindlasti oluline hoida see osa oma tervisest erilise tähelepanu all. Tsink, D vitamiin ja probiootikumid võiksid olla pidevalt käepärast ning ka kasutuses. Kui tsink on teie igapäevases menüüs siis see ju halba midagi ei tee – ainult aitab!

Kuigi me soovime soojemat ilma, loodame, et mõned (või kõik!) need vitamiinid ja toidulisandid aitavad teil Eesti talve edukalt üle elada. Võite isegi avastada, et tunnete end üleüldiselt paremini, kui muudate oma toitumist ning võtate ka mingeid lisandeid! Enne suuremate muutuste tegemist soovitame kindlasti konsulteerida oma arstiga!

Jaga seda postitust

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga